marți, 26 ianuarie 2016

Dreptul la sanatate

         
          Sa spunem ca avem urmatoarea situatie. Pleci cu copilul intr-o vacanta, ai asigurare medicala, el raceste. Sau se imbolnaveste. Si chemi medicul, pentru ca tu nu ai prea multe cunostinte medicale si nici nu vrei sa-i dai pastile doar de dragul de a-i da. Bun. Si ce sa vezi? O simpla consultatie in care doar iti asculta copilul la plamani si se uita putin in gat costa 150 de euro. In lei, aproximativ 700 RON. Si ca sa se uite la el, trebuie sa platesti mai intai, sa-ti prescrie reteta, trebuie sa te rogi de doctor. Sa stai cateva ore in spital, 900 de euro. Adica 4000 RON. Pe care trebuie sa fii nebun sa-i dai pentru o simpla raceala. In conditiile in care asigurarea iti plateste banii dupa ce depui un intreg dosar, care este aprobat in o luna de zile. Si nu o sa spun tara pentru ca nu are nicio importanta. Sunt convinsa ca desi poate preturile nu sunt atat de exorbitante in Romania, nici la noi nu e mult mai bine.
         Bun, eu inteleg ca spitalele private din asta traiesc, dar cred ca ne pierdem umanitatea. Condusi de bani. Cred cu tarie ca doctorii, din toata lumea, ar trebui sa se uite nu doar la copii, ci la oameni in general si gratis, daca se intampla ca ei sa nu aiba cu ce sa plateasca. Din iubire pentru meserie, pentru semenii lor. Eu asa as face. Am platit de multe ori din buzunarul meu deplasari doar pentru a-mi duce ideile de reportaje la bun sfarsit. Desi nu era vorba de viata si de moarte.
       
        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu