luni, 18 ianuarie 2016

Sa protejam ce ne-a oferit Dumnezeu

    Iubesc marea. Chiar acum ma uit in timp ce fetita mea doarme la valurile inspumate ale Mediteranei. Si-mi dau seama ca cineva acolo sus ma iubeste. Am reusit ieri sa decolam cu o ora inainte ca zborurile sa fie anulate din cauza ninsorii abudente din Romania. Prima data cand plec cu Anastasia cu avionul. M-am speriat degeaba pentru ca ei i-a placut enorm. Si e deschisa la tot ce e nou. Dar sa revenim. Suntem cu totii indragostiti de natura. Sunt sigura de asta...Nimanui nu-i place sa stea numai intre patru pereti. Sau sa se plimbe printre betoane...cu siguranta, nu. Citeam zilele trecute ca niste canadieni vand aer chinezilor din cauza poluarii din marile orase. Sper sa nu fim nevoiti si noi sa cumparam. Pentru ca suntem printre cele mai poluate capitale europene. Suntem cu siguranta si printre cele mai comode popoare. Pentru ca sunt putini spre deloc cei care merg la serviciu cu bicicleta sau cu scuterul, cum vezi in tarile vestice. Am praf in apartament desi matur sau aspir zilnic. Cred ca ar trebui sa fim mai blanzi cu natura, cu stratul de ozon, cu tot ce ne tine in viata. Cu tot ceea ce ne ajuta sa fim sanatosi. Ma intreaba toata lumea de ce merg cativa kilometri sa gasesc legume de la tara pentru Anastasia, tofu bio sau de ce nu-i dau carne. Asta in conditiile in care am Mega Image in bloc. De ce? Pentru ca refuz sa-i dau mancare cu hormoni. Sa manance cereale sau legume tratate cu Initium, care sporeste riscul de cancer cu 65%. Va multumesc, dar nu. Ce sa fac? Sa alerg acum dupa carne de la tara in conditiile in care va vedea la colegii ei ca mananca la fast food. Nu i se va parea ciudat sa o faca si ea. Pentru ca noi, parintii, avem prea multe pe cap si ne-am obisnuit noi sa mancam nesanatos. Cati dintre noi in goana dupa bani mai stau sa gateasca acasa? Putini. Mancam ori la restaurant, ori ce apucam, pe unde apucam. Iar copiii in majoritatea cazurilor sunt copia fidela a parintilor. In ciuda avertizarilor medicilor, analizele i-au iesit foarte bune, se dezvolta normal, e sanatoasa si hiperactiva. Si alaptata inca, pana cand ea nu va mai avea nevoie de laptele meu. Ea va decide. Dumnezeu ne-a oferit natura. Iar noi incercam sa o industrializam si sa ne otravim. Cu poluare excesiva, alimentatie nesanatoasa si lista poate continua. Am putea sa ne trezim. Si fermierii ar putea sa asculte porunca iubirii si sa nu stropeasca cu tot felul de substante legumele, fructele si cerealele. Pentru a nu-si ucide incet, dar sigur, semenii. Ne intrebam apoi de ce spitalele sunt pline. De ce oamenii au imunitatea scazuta. De ce? De ce? De ce? Pentru ca ar trebui sa protejam ce ne-a oferit Dumnezeu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu