sâmbătă, 26 martie 2016

”As vrea sa-mi inchei cariera la EURO”

   
sursa: www.facebook.com

      O spun cu mâna pe inimă! Dorin Goian este un model de urmat pentru toți. Emană căldură, bunătate, siguranță de sine, a avut o carieră extraordinară în fotbal. Provine dintr-o familie cu 7 copii, n-a uitat niciodată de unde a plecat și-și ajută de fiecare dată când poate semenii. Era printre puținii jucători care știau să salute după meciuri. Interviurile cu el au fost întotdeauna o plăcere. Are 5 goluri în 60 de selecții la echipa națională. Două campionate, o Supercupă și semifinală de Cupa UEFA cu Steaua, vicecampion cu Glasgow Rangers și unul dintre cei mai apreciați jucători ai scoțienilor în acea perioadă. Acum joacă în Grecia, la Asteras Tripolis. Și visează să-și încheie cariera în Franța, la EURO.

     - Cine te-a împins prima dată spre credință? 
     Părinții mei, mama în special.
     
     - Cine mergea cu tine la biserică când erai mic? Cum era atunci? Mai ales că aveai mănăstirile din nordul Moldovei aproape...
     Mama, împreună cu surorile și frații mei. Nu prea am ieșit în împrejurimi. Mergeam la biserica din oraș. Vremurile erau grele cu șapte copii acasă și nu aveam nici mașină. 

”La Revoluție, ne-am rugat pentru fratele cel mare”

     - Care este prima ta amintire legată de credință, de relația pe care o aveai cu Dumnezeu?
     Când a început Revoluția, fratele meu mai mare era în București și nu primisem nicio veste de la el timp de două zile. Mama ne-a adunat într-o cameră, ne-am pus în genunchi și am început să ne rugăm cu toții pentru el să fie bine. După câteva ore am primit telefon de la el și ne-a spus că e în regulă. 
     - Îți duci copii, la rândul tău, la biserică, la Sfânta Împărtășanie? Mai ales că viața de fotbalist nu e tocmai ușoară și ești tot timpul plecat...
    Da, mai rar, într-adevăr, dar cred în Dumnezeu și nu există seară să nu-și spună rugăciunea înainte de culcare. 
     - Cum crezi că ar trebui să fie părinții din ziua de azi pentru a-i determina pe copiii lor să aștepte week-end-ul să meargă la biserică și nu neapărat în club?
    Nu cred foarte mult în puparea icoanelor, înconjurul bisericilor în genunchi, cred că trebuie să-L purtăm pe Dumnezeu în suflet și să-i mulțumim în fiecare zi pentru ce ne-a dat. 

     - Cum vezi tu sărbătorile de peste an: Paștele, Crăciunul?
     Sunt cele mai importante sărbători, așa că e frumos să le petreci alături de familie și de cei dragi. 

     - Suntem în postul Paștelui, reușești să ții?
     Doar vinerea, atunci când sâmbăta nu avem meci. Dacă jucăm a doua zi, nu pot să țin. Alimentația este foarte importantă în viața unui sportiv de performanță. 

”Cei ce nu respectă legile, să fie deportați!”

     - Cum crezi că s-ar schimba lumea dacă am respecta cu toții porunca iubirii?
     Ar fi o lume sigură, frumoasă, superbă, grozavă!

     - Cum este viața în Grecia acum? Mai ales că din ce am auzit sunt blocați foarte mulți imigranți acolo...
    Tripolis e un oraș mic, în munți, Nu prea vin imigranți aici. Cei mai mulți sunt în Atena. 

     - Ce am putea schimba să nu ajungem să ne fie frică să locuim sau să călătorim în Europa?
     Legi mai dure, securitate sporită. Dacă suntem buni și primim imigranți, atunci ei trebuie să respecte regulile și legile din țara în care au venit. Să nu facă nenorocirile și manifestările violente pe care le-am văzut la televizor! Cei care nu le respectă, să fie deportați. Vremurile sunt tulburi, toate aceste atentate petrecute în ultima perioadă, așa că faptele unor persoane pot fi foarte ușor generalizate și de aceea răbufnirile unor oameni din țările UE. 

    - Cum ți-a schimbat ție și familiei tale viața credința?
    Am învățat cu toții ce este bine și ce este rău. Știm că doar Dumnezeu rânduiește lucrurile așa cum dorește el. Deci trebuie să ne rugăm. 

”Credința, familia și încerc să fiu un om mai bun”

    - Ai ceva superstiții înainte de meciuri? Mourinho mărturisea că citește un pasaj din Biblie cu o seară înainte...
    Spun o mică rugăciune înainte de a ieși la încălzire. 

    - Ce te-a determinat să-i pui numele Nectarie celui de-al doilea băiat?
    Am avut niște probleme cu spatele în perioada în care jucam la Steaua. Mergeam destul de des la biserica Radu Vodă din București. Acolo sunt moaștele Sfântului Nectarie. Așa am decis că dacă vom mai face un băiețel îi vom pune unul din nume după cel al sfântului. Așa s-a născut Nectarie Matei. 

    - Care sunt valorile după care îți ghidezi viața?
    Credința, familia și încerc în general să fiu un om bun. Nu reușesc întotdeauna, dar mă strădui. Nu există om fără păcat.

   - Știu că ești implicat în niște acțiuni de caritate, nu?
   Am mai ajutat oameni...

   - Nu mă pot abține să te întreb și câte ceva legat de fotbal. Ca un făcut, pe stema echipei la care joci, Asteras Tripolis, e tot o stea...
   Trag eu la stele. Sau ele trag la mine! :)

”Am avut o carieră frumoasă, reușită”

    - Cum îți merge în Grecia? 
    În vară termin contractul. Am petrecut 3 ani aici foarte frumoși. Mi-a plăcut enorm atât mie, cât și familiei. Grecia este o țară minunată.

    -Cât de mult ți-ai dori să joci la Euro? Mai ales că ai ajutat la calificarea la ultimul turneu final la care am participat prin acel gol de la Constanța, împotriva Olandei, din 2007.
    Ar fi grozav să-mi închei cariera cu un turneu final! Dar una peste alta cred că am avut o carieră frumoasă, reușită! 

    - Ce șanse crezi că avem la EURO?
    Putem trece de grupe și trebuie să credem în asta. 

    - Dacă n-o să fii convocat, vei merge să-i susții pe tricolori din tribune?
    Dacă voi face o echipă cu niște prieteni să mergem în Franța, sigur că mă duc. 
    
    -Cum vezi Steaua actuală și unde ți-ar plăcea să-ți închei cariera?
    Am aproape 36 de ani. Se apropie din păcate și momentul retragerii. :(

    - Ce vrei să faci după ce îți pui ghetele în cui?
    Aș vrea să rămân în fotbal. Să activez într-un cadru adminstrativ, tehnic. Nu știu, vom vedea. Încerc să iau fiecare moment așa cum și când se ivește el. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu