miercuri, 23 martie 2016

O lume sigură

 

    Da, vreau să-mi cresc copilul într-o lume sigură. Și cred că schimbarea o putem face noi, cu toții. Nu știu ce interese sunt la mijloc dar ceea ce s-a întâmplat la Bruxelles m-a răscolit profund. Așa cum mă leagă ceva inexplicabil de Balcic, cam același lucru e și cu Belgia. O țară minunată care m-a primit întotdeauna cu soare. Chiar dacă este recunoscută pentru perioadele nesfârșite în care plouă.
    Am fost de patru ori pe acele meleaguri. De două ori am aterizat pe Zaventem, unde a început nebunia ieri. Mi-a înghețat inima când am văzut imaginile cu aeroportul. Prima dată am mers în 2009, într-o deplasare la meciul Anderlecht-Poli Timișoara. Eram la Prima TV și întâmplarea face că am fost cazați în cartierul arab. Și din ce-mi aduc aminte nimic nu mi-a atras atenția. Era destul de liniștit, în condițiile în care am ajuns mereu noaptea la hotel. Acum trei ani, am fost cu mama mea de Paște acolo într-o mini-vacanță. Atunci te puteai plimba nestingherit prin oraș. Am fost la Brugge, oraș supranumit Veneția Nordului, în aceeași perioadă. E fabulos. În noiembrie 2015 am fost cu treabă la Gent. Alt oraș minunat.
    Întrebarea este...ce se întâmplă acum? Pentru că sunt oameni de care chiar îmi pasă, care locuiesc sau sunt nevoiți să călătorească în Belgia. Eu vreau să-mi duc fetița la un moment dat să vadă acele locuri. Și mă întreb dacă nu cumva putem noi face ceva. Nu cumva noi ar trebui să iubim toți oamenii și să nu-i marginalizăm? Nu cumva popoarele care acum se plâng de imigranți, gen Franța, Belgia și chiar Germania, s-au folosit de aceștia și i-au considerat întotdeauna inferiori? Asta creează frustrări. Nu cumva noi nu credem suficient, deși ne considerăm creștini? Cum îi poți inspira pe alții? Oare câți musulmani au fost convertiți la creștinism? N-am cautat date, dar sunt convinsă că foarte puțini. Da, cred că pentru ei dar și pentru noi ar fi mai bine să rămână în țări arabe. Dar în cazul în care acest lucru nu se va putea ar trebui noi să fim niște exemple. Din toate punctele de vedere. Cred că Dumnezeu este extraordinar de bun și este același pentru toți. Dacă o să se ajungă să ne fie frică să trăim în Europa nu este numai vina lor, ci și a noastră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu